Chiński rynek samochodów urośnie ...
czytaj dalejToyota Motor Corporation (TMC) przedstawiła swe plany dotyc...
czytaj dalejTego jeszcze nie było! Walka z kryzysem sprawiła, że nowe s...
czytaj dalejStrona WWW: http://salesnews.pl/Article.aspx?id=384
Nadal nie widać szans na znaczącą poprawę kondycji rynku nowych samochodów.
W maju z salonów wyjechało 25,6 tys. aut, czyli zaledwie o 1,27% więcej niż rok wcześniej i o 1,32% więcej niż w kwietniu br. Z danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że łączna sprzedaż liczona od początku roku wyniosła nieco ponad 130 tys. samochodów, co oznacza spadek o 8,41% w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r.
Na rynek aut negatywnie może wpłynąć powódź. Wojciech Drzewiecki, szef Samaru, zastrzega, że na razie jej wpływ na popyt był raczej niewielki, ale w miarę upływu czasu sytuacja może się zmienić.
O słabości rynku świadczy fakt, że z dziesięciu najpopularniejszych na polskim rynku marek aż dziewięć odnotowało sumaryczne spadki sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Liderem nadal jest Skoda. W maju jej sprzedaż spadła o 4%, ale w ciągu pięciu miesięcy udało jej się sprzedaż aż 15,1 tys. samochodów. Na drugim miejscu znajduje się Fiat (10,9 tys. sprzedanych aut od stycznia do końca maja, co oznacza spadek skumulowanej sprzedaży o ponad 27%), na trzecim Toyota (10,6 tys., spadek o ponad 18%). Kolejne w rankingu są Volkswagen, Ford, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai (dwie ostatnie marki, a także Renault, w maju odnotowały dwucyfrowe zwyżki sprzedaży).
W maju, podobnie jak w kwietniu, popyt na auta segmentu premium był nieco wyższy niż na samochody popularne. Jest to efekt większych zakupów firm i spadku popytu u klientów indywidualnych.